Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Як заявив міністр юстиції Павло Петренко, «попередня перевірка ДВС та ДРС на предмет корупційних правопорушень показала: хабарництво у цих системах має масовий характер». «Саме тому створено робочу групу для проведення антикорупційної перевірки. За її результатами ми будемо вживати жорстких заходів», — зазначив він.
За даними попереднього аудиту, які наводить прес-служба міністерства, протиправні дії в органах ДВС вчинялися за такими схемами:
1. Звільнення боржника від сплати в дохід держави виконавчого збору в розмірі 10% від суми стягнення боргу шляхом фальсифікації документів щодо відсутності у боржника майна, на яке може бути звернено стягнення нібито сплати суми боргу в термін, наданий для самостійного виконання.
2. Реалізація арештованого майна у змові зі спеціалізованою торговельною організацією за значно заниженою вартістю.
3. Реалізація конфіскованого майна у змові зі спеціалізованою торговельною організацією за значно заниженою вартістю (фальсифікація розкомплектування конфіскованих транспортних засобів з подальшою реалізацією під виглядом комплектуючих частин за цінами, у десятки разів нижчими, ніж фактична ринкова вартість).
4. Фальсифікація документів (актів, довідок тощо) про відсутність у боржника майна, на яке може бути звернуто стягнення.
5. Внесення недостовірних відомостей до Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень щодо дати винесення основних документів виконавчого провадження задля забезпечення боржнику умов для ухилення від примусового виконання рішень суду.
6. Умисне незняття арешту з майна боржника за наявності документів про фактичне виконання рішення суду з метою отримання хабара;
7. Бездіяльність у частині умисного ненакладення
8. Навмисне допущення «помилок» у банківських реквізитах боржника при накладенні арештів — і, як наслідок, відмова банківських установ в арешті таких рахунків.
9. Використання фальсифікованих даних (ксерокопій платіжних документів, інших платіжних документів, які не мають стосунку до конкретного виконавчого провадження) про нібито фактичне виконання рішень судів зі сплати боргу. Ця схема широко використовується у виконавчих провадженнях зі стягнення штрафів із громадян на користь держави (переважно штрафів ДАІ).
10. Умисне, за попередньою змовою з більшістю страхових компаній (боржниками за виконавчими провадженнями), ненакладення арештів на їхні кошти в банківських установах.
11. Корупційне використання положень ст.25 закону «Про виконавче провадження» в частині права державного виконавця на накладення або ненакладення арешту на майно боржника при відкритті виконавчого провадження. Використовується залежно від «наданих пропозицій» від боржника або стягувача.
12. Корупційне використання положень ст.26 цього ж закону в частині можливості відмови у відкритті виконавчого провадження за будь-яким виконавчим документом. Використовується переважно за попередньою змовою з потенційним боржником до подання виконавчого документа стягувачем.
Міністр наголосив, що хабарництво завжди включає двох суб’єктів відносин: того, хто бере хабар, і того, хто його дає. Тому Міністерство юстиції звертається до громадян з проханням не давати жодних хабарів та бойкотувати подібні вимоги працівників ДВС та ДРС.
Він нагадав, що в ДВС працює «Лінія довіри» задля виявлення і подолання корупційних проявів у діяльності посадових осіб цього органу.
Газета "Закон і Бізнес"