flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Реформа державної служби у питаннях та відповідях

28 липня 2016, 09:42

Побудова професійної державної служби є однією з ключових реформ, передбачених Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Стратегією сталого розвитку «Україна 2020» та Програмою діяльності Кабінету Міністрів України. Саме від професійних державних службовців залежить спроможність реалізувати всі інші реальні зміни в країні та забезпечити демократичне управління.

Серед фундаментальних речей, які закладені новою редакцією Закону України «Про державну службу», що набрав чинності з 1 травня 2016 року, – розмежування політичних та адміністративних посад, зокрема запровадження інституту державних секретарів міністерств, виведення за межі державної служби працівників патронатних служб, помічників депутатів тощо.

На усі посади держслужби, включно з вищими управлінськими посадами, встановлюється винятково конкурсна процедура призначення. Суттєво змінюється модель оплати праці, в основу якої покладено збільшення питомої ваги посадового окладу у структурі зарплати - до 70% замість нинішніх 30%. Тобто, заробітна плата буде залежати лише від компетенції і професійних обов’язків державного службовця. Не менш важливим є й закладені в Законі механізми контролю.

Головне, на мою думку, те, що цей Закон пронизаний ідеєю прозорості та ефективності, зміни адміністративної культури державних службовців, а закладені принципи і процедури цілком відповідають європейським стандартам та практикам. Під час його розробки нам вдалося не лише заручитися підтримкою провідних експертів програми SIGMA/OECD та міжнародних партнерів, а й об’єднати всіх вітчизняних провідних фахівців, науковців, інститути громадянського суспільства, тому є реальний шанс на позитивні зміни. Адже якщо закон не відповідає відчуттю справедливості громадян, він просто не працюватиме.

Розуміючи потребу керівників служб управління персоналом отримати нагальні відповіді на низку практичних питань щодо вступу, проходження та припинення державної служби, особливостей службової кар’єри та підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, їх дисциплінарної та матеріальної відповідальності, Нацдержслужбою за підтримки проекту Представництва Фонду Ганса Зайделя в Україні підготовлено роз’яснення щодо ключових новацій законодавства у сфері державної служби.

Маю надію, що цей посібник стане у нагоді керівникам служб персоналу державних органів та іншим державним службовцям та сприятиме поліпшенню якості управління персоналом на державній службі.

 

Голова Національного агентства України

з питань державної служби

Костянтин Ващенко

 

Держава має функціонувати ефективно. Її завдання повинні виконуватися якісно та у зручній для громадян формі. Суспільні технологічні та демографічні зміни, а також скрутне становище державного бюджету створюють значні виклики для системи державного управління, впоратися з якими неможливо без добре освічених та кваліфікованих фахівців.

Система державного управління має також велике значення як фактор в міжнародному змаганні щодо залучення інвестицій. Чим сучасніше організоване державне управління, тим ефективніше держава може реагувати на зміни у суспільстві та активно брати в них участь.

Новий Закон про державну службу є основою привабливості роботи в органах державної влади для нових кадрів та ефективності державного управління як такого…

Керівник проекту Фонду 

Ганса Зайделя  в Україні, 

Республіці Молдова та Румунії

Даніель Зайберлінг

 

 

Реформа державної служби у питаннях та відповідях: 2016-07-02_posibnuk_SECURITY.pdf